Esettanulmányok

Győződjön meg róla élő példákon keresztül, mi mindenben segíthet Önnek az ECO MAGYARORSZÁG!

Tanulmány 1
Étrendkiegészítő webshop

Alapadatok

  • Termék-típus: étrendkiegészítők
  • Értékesítési csatornák: webshop és offline bolt (50 m2)
  • Havi 400 webshop rendelés
  • Bérelt raktár, mérete 200 m2
  • Munkaerő: 2 fő raktáros
  • Raktárosok feladata: beszerzések betárolása, csomagolás, csomag-feladás
  • Kiszállítások: csak házhozszállítás (GLS)
  • Sales: 1 fő értékesítési asszisztens
    Feladatai: rendelések koordinálása, eladó az offline boltban

Tulajdonos feladatai

  • Beszerzések
  • Segítség a raktári munkában
  • Segítség az offline boltban
  • Webshop management

IT háttér

  • UNAS webshop
  • Online számlázó és készletkezelő
  • Online kassza

Működési nehézségek

  • A kialakult gazdasági helyzet miatt növekvő bérköltségek, növekvő raktározási és rezsi-költségek: 900 000 Ft havonta
  • A versenytársakhoz képest magas szállítási díjak.
  • Az árrés jelentős részét a költségek elviszik.
  • Nehezen tudja szabadságra engedni a kollégáit.
  • Egy megbetegedés komoly stressz helyzetet okoz a szervezetben.
  • A tulajdonos kevés időt tud fordítani a webshop fejlesztésre, mert az operatív feledatok megoldásával kell foglalkoznia.

Megoldás

Miután elindult az együttműködés az ECO HUNGARY és a vállakozás között, jelentős sikereket értünk el. Ezek a következők:

Raktári feladatok hatékonyabb ellátása

  • Jobb minőségű, esztétikus csomagolás – nagyobb vásárlói elégedettség
  • Havi 39%-al kevesebb raktározási költség – havi 351 000 Ft megtakarítás
  • Termékei professzionálisan, áttekinthetően, kisebb helyigénnyel lettek eltárolva.
  • Pontos készlet-információkat kaphat bármikor.
  • Nincs szüksége plusz 2 főre a raktárban.
  • Nincs szüksége szociális helységre.
  • Megszűnt a rezsiköltsége.

A stressz faktor teljesen megszűnt a szervezetben

  • Nem kell foglalkozni a szabadságokkal.
  • Nem okoz gondot a betegségek kezelése.
  • A beszállítói megrendelések automatizáltak és optimalizáltak.
  • A bolti készlet és a webshop készletek teljesen átláthatóak és kezelhetőek.

Minden rendelés még aznap átadásra kerül a futárszolgálatoknak

  • Gyorsabb lett a rendelések kiszolgálása.
  • Nőtt a vevők elégedettsége.
  • Nőtt a visszatérő vevők száma.

A szállítási költségek 20%-al csökkentek

  • Új szállítási módokat vezettünk be versenyképesebb áron.
  • ERP Cloud rendszerünkkel a beszállítások kezelésére szánt idő 70%-al csökkent.

IT háttér

  • További költségeket csökkentettünk, mivel havi 4000 Ft-ból megoldottuk az automatikus számlázást.
  • A webshop és az ERP integrációval a rendelések státusz-frissítése és az automatikus értesítések révén a vásárlók folyamatosan tudják, mi történik a megrendelésükkel, így a kiszolgálás minősége és az elégedettség jelntősen növekedett.

Eredmény

A fulfillment megoldásunk lehetővé tette a tulajdonos számára azt, hogy végre a fontos vezetői feladatokra koncentráljon: az üzletfejlesztésre, a portfolió növelésére és a webshop fejlesztésére.

Az ECO HUNGARY fulfillment üzleti megoldása jelentős költség-csökkentést ért el a cég számára. A hatékonyág növekedése miatt évi több millió forint megtakarítása mellett árbevétel-növekedést is realizált.

A stressz helyzetek jelentős mértékben csökkentek, így a tulajdonos nyugodtan intézheti az üzletfejlesztést, miközben több időt tölthet a családjával.

Az új üzleti modell bevezetésével a következő célja: kilépés a nemzetközi piacokra.

Tanulmány 2
Baba termék webshop

Alapadatok

Termékkör:
Baba termékek: kiságy, fürdőkád, pelenkák, kiegészítők, játékok, baba ápolószerek

Üzleti modell:

  • 4 webshop, 4 különböző domain-névvel
  • Termékek száma 10 000/webshop
  • B2B és B2C értékesítés
  • Országosan 6 kiskereskedelmi egysége van
  • Nagyobb áruházláncoknak is beszállít
  • Saját beszerzés saját járművel (3 db teherautó)
  • Nemzetközi beszerzés és nemzetközi szállítás főleg Szlovákia és Románia felé.
  • 3 futárcéggel dolgozik.
  • 18 főt foglalkoztat
  • Havi 2000 rendelés

Humán erőforrás

  • 18 fő alkalmazott
  • 4 fő adminisztráció: beszerzések irányítása, rendelések feldolgozása
  • 8 fő raktáros: beérkezések betárolása, csomagolás, csomagfeladás
  • 6 fő a kiskereskedelmi egységekben

Logisztika:

  • 3 szállítási mód
  • Saját járműpark
  • 1600 m2 saját raktár
  • Havi 2000 rendelés
  • Havi 100 beszállítás
  • B2B szállítások: egy helyre több csomag
  • Nemzetközi szállítási igény

IT háttér

  • 4 db webshop
  • UNAS 2 db, Woocommerce 2 db
  • Saját ERP rendszer, költsége évi
  • 2.000.000 Ft + ÁFA
  • Online kassza a kisker. egységekben

Működési nehézségek

  • Egyre nehezebb megbízható embert találni a raktárba.
  • A B2B rendelések miatt jelentős a ciklikusság, ezért néha 2-3 főnek nincs feladata, de olykor akár plusz 2-3 fő is kellene a hirtelen megnövekedett munka elvégzéséhez.
  • A piac zsugorodni kezdett, csökkent az árbevétel, indokolatlan lett ekkora raktár fenntartása.
  • A saját raktár passzív tőke, így nem tudják az üzletmenetbe beforgatni.
    A bonyolult üzletmenet és az egyre nehezebb HR problémák miatt egyre nehezebb fenntartani az üzleti modellt.

A tulajdonos a következő célokat határozta meg a számunkra:

  • 8 fő –vel csökkenteni szeretné a létszámot.
  • A nagy raktárat szeretné eladni vagy bérbe adni.
  • A 3 saját tehergépjárműtől szeretne megválni.

Megoldás

Miután elindult az együttműködés az ECOLOG és a vállakozás között, jelentős sikereket értünk el. Ezek a következők:

  • A nagy raktár teljesen felszabadult, így akár eladható vagy kiadható lett.
  • A raktár bérbeadásával akár havi 3.950.000 Ft plusz bevételre is számíthat.
  • A megrendelések csomagolásában jelentős a minőségi javulás.
  • A logisztikai költségeket „csak” 15 %-al tudtuk csökkenteni, de a raktár teljes felszabadulásával számolva ez a megtakarítás kb. 50%.
  • A túlsúlyos és túlméretes csomagok, rendelések szállítására egy speciális szállítási árajánlatot adtunk, így megszabadulhattak a saját gépjárművektől. Ezzel újabb passzív tőkét tudtak aktívvá tenni.
  • A B2B és a rendelések ingadozása miatt keletkező hullám csúcsokkal a tulajdonosnak innentől kezdve nem kell foglalkozni, az már a mi dolgunk.
  • Új kézbesítési szolgáltatásokat vezettünk be, ahol a kisebb csomagokat automatákba szállítva, jelentős hatékonyságot értek el.

Eredmény

Az ECOLOG fulfillment üzleti megoldása közel évi 16 millió forint költség csökkentést hozott a cég számára és évi 39 millió forint plusz árbevételt.

A jelentős szezonalitás és a B2B megrendelések ingadozása miatti szervezeti terheltséget minimalizáltuk.

Összeségében minden kitűzött célt elértünk a tulajdonossal és így az együttműködés, hatalmas változásokat hozott operatív és pénzügyi területeken egyaránt.

ECO HUNGARY

Bízza ránk a logisztikát

Az ECOLOG partnereként jelentős költség-megtakarítást érhet el a logisztika feladatok ellátása terén.