Esettanulmányok
Győződjön meg róla élő példákon keresztül, mi mindenben segíthet Önnek az ECO MAGYARORSZÁG!
Tanulmány 1
Étrendkiegészítő webshop
Alapadatok
- Termék-típus: étrendkiegészítők
- Értékesítési csatornák: webshop és offline bolt (50 m2)
- Havi 400 webshop rendelés
- Bérelt raktár, mérete 200 m2
- Munkaerő: 2 fő raktáros
- Raktárosok feladata: beszerzések betárolása, csomagolás, csomag-feladás
- Kiszállítások: csak házhozszállítás (GLS)
- Sales: 1 fő értékesítési asszisztens
Feladatai: rendelések koordinálása, eladó az offline boltban
Tulajdonos feladatai
- Beszerzések
- Segítség a raktári munkában
- Segítség az offline boltban
- Webshop management
IT háttér
- UNAS webshop
- Online számlázó és készletkezelő
- Online kassza
Működési nehézségek
- A kialakult gazdasági helyzet miatt növekvő bérköltségek, növekvő raktározási és rezsi-költségek: 900 000 Ft havonta
- A versenytársakhoz képest magas szállítási díjak.
- Az árrés jelentős részét a költségek elviszik.
- Nehezen tudja szabadságra engedni a kollégáit.
- Egy megbetegedés komoly stressz helyzetet okoz a szervezetben.
- A tulajdonos kevés időt tud fordítani a webshop fejlesztésre, mert az operatív feledatok megoldásával kell foglalkoznia.
Megoldás
Miután elindult az együttműködés az ECO HUNGARY és a vállakozás között, jelentős sikereket értünk el. Ezek a következők:
Raktári feladatok hatékonyabb ellátása
- Jobb minőségű, esztétikus csomagolás – nagyobb vásárlói elégedettség
- Havi 39%-al kevesebb raktározási költség – havi 351 000 Ft megtakarítás
- Termékei professzionálisan, áttekinthetően, kisebb helyigénnyel lettek eltárolva.
- Pontos készlet-információkat kaphat bármikor.
- Nincs szüksége plusz 2 főre a raktárban.
- Nincs szüksége szociális helységre.
- Megszűnt a rezsiköltsége.
A stressz faktor teljesen megszűnt a szervezetben
- Nem kell foglalkozni a szabadságokkal.
- Nem okoz gondot a betegségek kezelése.
- A beszállítói megrendelések automatizáltak és optimalizáltak.
- A bolti készlet és a webshop készletek teljesen átláthatóak és kezelhetőek.
Minden rendelés még aznap átadásra kerül a futárszolgálatoknak
- Gyorsabb lett a rendelések kiszolgálása.
- Nőtt a vevők elégedettsége.
- Nőtt a visszatérő vevők száma.
A szállítási költségek 20%-al csökkentek
- Új szállítási módokat vezettünk be versenyképesebb áron.
- ERP Cloud rendszerünkkel a beszállítások kezelésére szánt idő 70%-al csökkent.
IT háttér
- További költségeket csökkentettünk, mivel havi 4000 Ft-ból megoldottuk az automatikus számlázást.
- A webshop és az ERP integrációval a rendelések státusz-frissítése és az automatikus értesítések révén a vásárlók folyamatosan tudják, mi történik a megrendelésükkel, így a kiszolgálás minősége és az elégedettség jelntősen növekedett.
Eredmény
A fulfillment megoldásunk lehetővé tette a tulajdonos számára azt, hogy végre a fontos vezetői feladatokra koncentráljon: az üzletfejlesztésre, a portfolió növelésére és a webshop fejlesztésére.
Az ECO HUNGARY fulfillment üzleti megoldása jelentős költség-csökkentést ért el a cég számára. A hatékonyág növekedése miatt évi több millió forint megtakarítása mellett árbevétel-növekedést is realizált.
A stressz helyzetek jelentős mértékben csökkentek, így a tulajdonos nyugodtan intézheti az üzletfejlesztést, miközben több időt tölthet a családjával.
Az új üzleti modell bevezetésével a következő célja: kilépés a nemzetközi piacokra.
Tanulmány 2
Baba termék webshop
Alapadatok
Termékkör:
Baba termékek: kiságy, fürdőkád, pelenkák, kiegészítők, játékok, baba ápolószerek
Üzleti modell:
- 4 webshop, 4 különböző domain-névvel
- Termékek száma 10 000/webshop
- B2B és B2C értékesítés
- Országosan 6 kiskereskedelmi egysége van
- Nagyobb áruházláncoknak is beszállít
- Saját beszerzés saját járművel (3 db teherautó)
- Nemzetközi beszerzés és nemzetközi szállítás főleg Szlovákia és Románia felé.
- 3 futárcéggel dolgozik.
- 18 főt foglalkoztat
- Havi 2000 rendelés
Humán erőforrás
- 18 fő alkalmazott
- 4 fő adminisztráció: beszerzések irányítása, rendelések feldolgozása
- 8 fő raktáros: beérkezések betárolása, csomagolás, csomagfeladás
- 6 fő a kiskereskedelmi egységekben
Logisztika:
- 3 szállítási mód
- Saját járműpark
- 1600 m2 saját raktár
- Havi 2000 rendelés
- Havi 100 beszállítás
- B2B szállítások: egy helyre több csomag
- Nemzetközi szállítási igény
IT háttér
- 4 db webshop
- UNAS 2 db, Woocommerce 2 db
- Saját ERP rendszer, költsége évi
- 2.000.000 Ft + ÁFA
- Online kassza a kisker. egységekben
Működési nehézségek
- Egyre nehezebb megbízható embert találni a raktárba.
- A B2B rendelések miatt jelentős a ciklikusság, ezért néha 2-3 főnek nincs feladata, de olykor akár plusz 2-3 fő is kellene a hirtelen megnövekedett munka elvégzéséhez.
- A piac zsugorodni kezdett, csökkent az árbevétel, indokolatlan lett ekkora raktár fenntartása.
- A saját raktár passzív tőke, így nem tudják az üzletmenetbe beforgatni.
A bonyolult üzletmenet és az egyre nehezebb HR problémák miatt egyre nehezebb fenntartani az üzleti modellt.
A tulajdonos a következő célokat határozta meg a számunkra:
- 8 fő –vel csökkenteni szeretné a létszámot.
- A nagy raktárat szeretné eladni vagy bérbe adni.
- A 3 saját tehergépjárműtől szeretne megválni.
Megoldás
Miután elindult az együttműködés az ECOLOG és a vállakozás között, jelentős sikereket értünk el. Ezek a következők:
- A nagy raktár teljesen felszabadult, így akár eladható vagy kiadható lett.
- A raktár bérbeadásával akár havi 3.950.000 Ft plusz bevételre is számíthat.
- A megrendelések csomagolásában jelentős a minőségi javulás.
- A logisztikai költségeket „csak” 15 %-al tudtuk csökkenteni, de a raktár teljes felszabadulásával számolva ez a megtakarítás kb. 50%.
- A túlsúlyos és túlméretes csomagok, rendelések szállítására egy speciális szállítási árajánlatot adtunk, így megszabadulhattak a saját gépjárművektől. Ezzel újabb passzív tőkét tudtak aktívvá tenni.
- A B2B és a rendelések ingadozása miatt keletkező hullám csúcsokkal a tulajdonosnak innentől kezdve nem kell foglalkozni, az már a mi dolgunk.
- Új kézbesítési szolgáltatásokat vezettünk be, ahol a kisebb csomagokat automatákba szállítva, jelentős hatékonyságot értek el.
Eredmény
Az ECOLOG fulfillment üzleti megoldása közel évi 16 millió forint költség csökkentést hozott a cég számára és évi 39 millió forint plusz árbevételt.
A jelentős szezonalitás és a B2B megrendelések ingadozása miatti szervezeti terheltséget minimalizáltuk.
Összeségében minden kitűzött célt elértünk a tulajdonossal és így az együttműködés, hatalmas változásokat hozott operatív és pénzügyi területeken egyaránt.
ECO HUNGARY
Bízza ránk a logisztikát
Az ECOLOG partnereként jelentős költség-megtakarítást érhet el a logisztika feladatok ellátása terén.